totaltkaos.blogg.se

Mitt kaosartade liv. Beskrivningar av mitt liv, det yttre, men mest det inre. Psykisk ohälsa, hopp om tillfrisknande, arbete, familjeliv, Ptja, allt.

En massa dravel som vanligt

Publicerad 2017-03-02 22:15:37 i Personligt,

Bara 20 kilo kvar nu!

Mitt i all mitt jävla mörker kan jag ändå säga att jag är jävligt duktig med maten och träningen. Och det ger utdelning. 


Nu har jag gått ner 30 kilo! Det känns rätt overkligt. 30 kilo är ASMYCKET. 

20 kilo kvar till 63, som var min målvikt, fram tills igår när jag insåg att idealvikten för min längd är 56,9 kilo. Jag vill ju egentligen vara ideal, men frågan är om det ens är möjligt. Jag har "turen" att se mycket smalare ut än vad jag är, jag vet inte... vi får se vad jag bestämmer mig för när jag närmar mig 63. (Egentligen är målet 60, men 63 så är det exakt 50 kilo). 

Jag har gjort mig av med 26,7% av mig, det är rätt skrämmande ändå 😂😂 går jag ner till 56 så är jag 50% av vad jag har varit 😂 

Men det är lång väg kvar. 
Det jobbiga har precis börjat. 
Ännu jobbigare kommer det bli nu ett tag framöver, med tanke på hur jag mår. Men konstigt nog så känner jag mig inte speciellt lockad av godsaker, och mina middagsportioner har krympt rätt rejält under de här 7 månaderna som jag hållt på. Men jag kämpar (rätt ofta) fortfarande med att ta bara en portion.

Jag blir inte ens sugen när jag tänker på att det är fuskdag på lördag. Annars brukar det fladdra förbi choklad, Ostbollar, vitt bröd och annat supersmarrigt för min inre syn.

 Kan det verkligen vara så att magnesiumet och kromet "tagit hand om" mitt sockermissbruk? Är tredje eller fjärde dagen sen jag började med dom här tabletterna, och jag måste erkänna att jag inte hade några höga förhoppningar, jag hade bara hört att sockersug kan ha med krombrist, och kolhydrater kan ha med magnesiumbrist att göra, så tänkte att det kunde vara värt att prova. Och nu när jag tänker efter så har dom nog faktiskt hjälpt. 

Tjejen som jag vikarierar för just nu jobbar 25% ihop med mig, och ikväll messade hon att hon ville bjuda på något gott imorgon, som lite tack för hjälpen, och för att vi är så awesome. Och mitt svar blev "vill du bjuda mig på nåt gott så kör på proteinpudding med vaniljsmak, där snackar vi smarriga grejer!" Och jag befinner mig fortfarande i chock. Var det jag som skrev det, verkligen? 😂

Idag har varit en jävligt lång dag...

Började 6.30-14 med städ och kök (mottagningskök, så det är uppläggning och disk, typ), och sen 14.15-18.25 storstädning på en avdelning på en annan förskola 😅 och dom var så tacksamma! Dom är inte helt nöjda med hon som har tjänsten, så ena bara "Gud vad bra att du tackade ja till att göra detta, då vet vi att det blir ordentligt gjort". 

Jag tycker att det är härligt att veta att folk faktiskt är nöjda med något jag gör. Det är typ bara i jobbsammanhang som människor är nöjda med mig. 

Jag är så jävla duktig på att hacka på mig själv, så jag tänker bara på den där golvsnutten som jag inte kunde ta, eftersom dom andra sprang där hela tiden, istället för de 6 andra rummen som jag skrubbade från tak till golv, tog bort tusch från väggar, kludd från fönster och dörrar, damm, damm överallt! Och grus! Och nerkissat golv på toaletterna. Så det är faktiskt skönt att det är någon annan som ser det jag gjort i de andra 6 rummen (och i mer än hälften av det sjunde rummet). Jag tycker inte om att behöva lämna nåt sådär, när jag inte känner mig färdig. 
Samtidigt tror jag inte att chefen har lust att betala massa extratimmar för att jag är tvångsmässig 😂 

Yeye... som sagt, en lång dag, jävligt många känslor, jag är helt jävla slut. Skulle lätt kunna ligga i sängen hela helgen, om jag fick. Hade egentligen behövt det, men imorgon efter jobbet blir det fågelmatning och städning, sen ska jag göra blomkålspizza och grönkålschips. Och på lördag blir det lite shopping (går man ner 30 kilo i vikt så kan man ju drömma om att ha kvar 90D), eventuellt fika hos svärföräldrarna och sen storhandling, och på söndag är det gymdag igen. YeaH! ✌️

Jävlar vad det tar emot att inte självskada. Jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela