totaltkaos.blogg.se

Mitt kaosartade liv. Beskrivningar av mitt liv, det yttre, men mest det inre. Psykisk ohälsa, hopp om tillfrisknande, arbete, familjeliv, Ptja, allt.

Tankar från ett badkar

Publicerad 2017-02-19 21:16:09 i Personligt,

Jag vet att jag aldrig skrev om hur det gick hos ögonläkaren. Det var ingen fara, och det verkar onekligen som att jag överlever 😂

Synen var dock jävligt dålig, och det sämsta ögat anstränger sig tydligen jäkligt mycket för att verka bättre än vad det är (ungefär som jag). 

Hon var tvungen att ge mig roliga ögondroppar som gjorde att jag inte såg. Alls. Då kom hon fram till att "nädu. Det sämsta ögat är ett +4, inte +2 som det verkar vara utan dropparna", så jag ska "trappa upp" styrkan med linser, för att få ögat att slappna av lite i taget (och antagligen också för att minska risken för förvärrad huvudvärk, eftersom den är ett problem för mig), innan jag "kan" överväga glasögon igen (jag får ju såklart ta glasögon istället om jag vill, men det känns dumt att köpa nya en gång i månaden, eller en gång varannan månad beroende på hur ögat reagerar på ökningen - linser känns mest ekonomiskt, så kan jag köpa "nödglasögon" när upptrappningen är klar).

Idag känns det som att jag faktiskt fått en del gjort, vilket är ovanligt för en söndag... först åt jag frukost (No shit), sen satte jag självlysande stjärnor i minis tak, sen duschade jag, tror jag... var det verkligen idag? Jag duschade ju igår också? (Har lätt för exem och ökentorr hud, så jag undviker att duscha för ofta..) 

iallafall... sen sminkade jag mig, och la mig och vilade en stund, sen fixade jag lunch till ungarna, en kompis (O) kom över och vi drack kaffe och jag sminkade henne, sen gick hon, jag och mini hem till en annan kompis (G - hon klippte mig igår, förresten! Asnöjd!) och åt supergoda, nybakade scones, drack kaffe, snackade skit och hon fixade till en liten detalj som jag inte var helt nöjd med på håret, sen gick jag och mini hem, vi åt middag, jag hennade håret, skurade toalett, badkar och handfat och nu ligger jag och tar ett varmt bad (det är skitsmart att bada samma dag som man duschat, dagen efter man duschat, om man har problemhud. HEJA MIG! -Tur att jag har olja och salt i vattnet iallafall).

Jag har för övrigt tagit bort både Facebook och instagram, iallafall för ett tag. Jag har lite halvproblem med  att "behöva" köra hela "åh, jag mår så bra, jag är så glad att jag lever och jag är så konstant genomlycklig"-grejen. Speciellt som den sidan av mig själv är jääävligt osann just nu. Och nej, jag kan inte vara "ärlig" på face och insta. Jag har alldeles för många jobbarkompisar där. Ärligheten skulle ta sig fram till mina chefer fortare än assnabbt, och det skulle inte vara skitkul. Been there, Done that. Och förresten varför ska jag vara öppet ärlig när alla andra är falska svin som bara väntar på att få köra kniven i ryggen på en? 
Nä... ärlighet i all ära, jag är inte den som ljuger. 
Jag säger inte saker för att vara snäll, jag har bara betalt för att vara snäll under arbetstid. Det finns snällare sätt att säga sanningen på, och den finessen är jag expert på, men jag ljuger inte. 
Men ärlighet om mitt liv, om mitt mående, nja... vissa förtjänar den, absolut! Men inte en massa låtsaskompisar på Facebook. 

Här går superbra, för här är jag rätt anonym = inte skitmånga som kan använda informationen för att förstöra för mig. Det är ett gäng okända som läser här, och kanske 3-4 som jag känner och litar på. 

Jag har väldigt svårt att vara ärlig om hur jag mår i Värk-ligheten, jag försöker, men efter att ha använt "men åh, det är så bra!" I mer än halva livet så är det svårt. Ibland låtsas jag till och med att jag inte hör när folk frågar 😂 reaktionen man får på den är störtskön! "Hej Aradia, hur mår du?" "VET du att dom har extrapris på schampoo på Ica?" Folk tycker nog att man är lite knäpp 😂 jag bjuder på den.

Jaha, Nähä, om man kanske skulle bada klart nu, så att man kan sova sen... är trött som om jag inte sovit på ett halvår. En av fördelarna mes utbrändhet: oftast har man inte sömnproblem. 😂 kan somna när som helst, var som helst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela