totaltkaos.blogg.se

Mitt kaosartade liv. Beskrivningar av mitt liv, det yttre, men mest det inre. Psykisk ohälsa, hopp om tillfrisknande, arbete, familjeliv, Ptja, allt.

Kaffe, linser och sminkborstar

Publicerad 2017-02-21 16:02:25 i Personligt,

Sitter på mitt favoritcafé (Espressohouse 4 the win!) och dricker kaffe i väntan på min optikertid. Jag ska äntligen bli av med fulglasögonen! Det ska bli så skönt! 

Visst, dom är väl helt okej, men sen jag började gå ner i vikt så har jag liksom krympt ur dom... Jag har ett oproportionerligt litet ansikte, och dom är modell gigantiska. Tänk 70-tal, där glasen är långt ner på kinderna.

Och det är förvånansvärt jobbigt att ha glasögon när man är så lat som jag är... ta när det regnar till exempel. Så jäkla jobbigt att titta emellan regndropparna! Nej, jag torkar inte av glasögonen medan det fortfarande regnar. Det är ju som att skotta i snöstorm. Helt sinnessjukt irriterande... och när man svettas så glider dom jävlarna nerför näsroten.

Det ska bli riktigt skönt med friheten som linser ger. Och bara det faktum att jag känner mig så mycket snyggare utan glasögon! 

Visst, jobbigt att kladda med linsvätskor, och det lär väl dröja ett tag innan man får in "snitsen" med att sätta i och ta ur, men det känns ändå sååå värt det. 
Nu är det en timme kvar, sen slipper jag glasögonen. Bara en timme. 

Jag måste beställa nya sminkborstar, apropå att se snygg ut... hata mig inte, men jo, jag beställer sånt från wish. Just borstar och prylar. Tycker det är skitbra, och det passar min ekonomi perfekt! 😂

Nu ska jag sluta terrorisera er, och börja kika på wish istället 😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela