totaltkaos.blogg.se

Mitt kaosartade liv. Beskrivningar av mitt liv, det yttre, men mest det inre. Psykisk ohälsa, hopp om tillfrisknande, arbete, familjeliv, Ptja, allt.

Detta är sjukt enerverande

Publicerad 2017-02-15 10:20:42 i Personligt,

Men faktiskt... allt som jag ska göra idag är sånt som är pissjobbigt när man har social fobi... sen har jag ju faktiskt en sjuklig rädsla för auktoritetspersoner också (lärare, läkare, poliser, socialarbetare och alla andra som faktiskt har makt att förändra någon annans liv genom en handviftning). Vilket inte gör saken bättre 😂


1) bussåkning
2) väntrumshäng
3) ögonläkare som jag aldrig träffat tidigare
(4 stan, optiker, lunch, gå till bussen)
5) bussåkning
6) jobba i butik

Åh, vad jag är tacksam för min sociala fobi! Tänk vad jobbigt det hade vart att göra allt det här utan en gnagande känsla under huden, ökad puls, svettningar, yrsel och en klump i halsen! Det hade ju vart jättejobbigt att vara "normal" vid såna här tillfällen. Blä.

Tur att det finns smartphones. Vart hade jag gjort av all min ångest om jag inte hade kunnat gömma den genom att stirra på en skärm, lyssna på musik och låtsas att jag är fruktansvärt upptagen och väldigt viktig? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela